lauantai 26. huhtikuuta 2014

50 faktaa minusta

Tästä lähtee...

1. Olen tapaturma-altis hevosten kanssa. Minulle ei ikinä ole tapahtunut mitään kovin vakavaa, mutta mm. ranteen murtuminen kolmesta kohtaa, rasitusvamma vasemmassa nilkassa, tulehtut jänne, kuusi sormea murtunut ja hokki läpi jalasta. :D 

2. En pidä koirista. Kyllä niitä rapsuttelen ja lutustelen jos nään, mutta en kyllä missään nimessä itse haluaisi. Sateella käkätän aina vahingoniloisesti untuvapeiton alta koiranulkoiluttajille :D 

3. Haaveilen salaa shetlanninponista. 

4. Olen neulakammoinen. Viimeksi kun sain HPV-rokotuksen, kaaduin lattialle, ja minut nostettiin sängylle. Kovin paljoa muuta en muistakkaan tilanteesta. 

5. Rakastan raejuustoa. Laitan sitä jopa puuron sekaan!

6. Pidän puhelimessani myös japaninkielistä näppäimistöä -en vain tiedä miksi. 

7. Minulla on melko hyvä kielipää. Epäilen englanninkielentaitoni tulleen suurimmaksi osaksi Simpsonit tv-ohjelmasta, jota aloitin katsomaan kuusi vuotiaana.

8. Olen kännykkäriippuvainen, mutta kun olen muiden ihmisten seurassa, on mielestäni epäkohteliasta käyttää kännykkää. Silloin kuuluu mielestäni keskustella ja jutella. Eri asia on tottakai viestiin tai puheluun vastaaminen tms. 

9. Minulla on jokin pakkomielle aina sanoa joku muu kuin oma nimeni esim. Starbucksissa tai Arnoldsissa kun kysytään etunimeä.



10. Rakastan kaikkea kirpeää, olen nimittäin pienestä pitäen syönyt paljon kirpeitä marjoja.

11. Myös marjojen avulla opin vinkkaamaan silmää! Kun söin kirpeitä marjoja, laitoin aina toisen silmäni kiinni. 

12. Mua ahdistaa sotkuisuus, vaikka itse olen liian laiska siivoamaan edes huonettani. Tosin välillä jokin vinksahtaa päässäni, ja siivoan koko talon kamalaa vauhtia.

13. En syö usein iltapalaa, syön yöpalaa. 

14. Rakastan ukkosta.

15. Lempiaineeni koulussa on varmaan liikunta tai ranska. 

16. Tykkään käydä hammaslääkärissä.

17. Inhoan käydä suihkussa ja pestä hampaita. Älkää säikähtäkö, kyllä käyn suihkussa ja pesen hampaani! :D Olen vain hirveän laiska.

18. En osaa nukkua ilman unikaveria. Oli se sitten ihminen, pehmoeläin tai tyyny. Välillä olen kuullut, että olen nukkunut kuin olisin puristanut jotain kainalossani, kun olen ollut ilman unikaveria.

19. Olen kova selostamaan unissani varsinkin lomilla! New yorkissa kiljuin äidilleni: "Ei sitä ämpäriä!!" ja telttaretkellä olin huutanut: "Kaisaa odotaaa.." (En tunne ketään Kaisa-nimistä)

20. Taidan olla vähän boheemi.

21. Surettaa kun monet tekee pienistä ongelmista suuren katastrofin. Ihan niinkuin maailmassa ei olisi oikeita ongelmia.



22. Rakastan mustaa kahvia.

23. En osaa viheltää.

24. Pesen usein hampaat 3-4 kertaa päivässä. 

25. Ensimmäinen kunnon "taaperomuistoni" oli, että pyydystin perhosentoukan ja nimesin sen Kullervoksi. :'D

26. En osaa edes avata kaupan pakkauksia oikein, vaikka niissä olisi sulkuviivat, revin ne aina jostain muualta auki, niin että koko pakkaus menee repaleiseksi. Olen täystumpio.

27. Olin pienempänä melko rauhallinen, mutta näin vähän vanhemmiten olen alkanut huomaamaan rasavillejä piirteitä.

28. Haluaisin kovasti kehitysvammaisen ystävän jonka kanssa voisin tehdä paljon erilaisia juttuja.

29. Olen muovipussikammoinen, hyi. Sain täysraivarit kaupassa, kun äiti pyysi minua ottamaan muovipussin. Sain osakseni melko kummastuneita katseita. Ällöttää vain, että vesistöissä on iso muovilöntti meidän ihmisten jätteitä. 

30. Olen yrittänyt vuoden 2014 aikana olla karkkilakossa varmaan 10-kertaa, mutta en osaa hillitä itseäni. 

31. Olen vasenkätinen.

32. Minulla on hengenvaarallinen ampiaisallergia. En itse kumma kyllä niin paljon pelkää ampiaisia.

33. Saan usein kuulla olevani taivaanrannanmaalari, pahvi tai muutenvain vähän vajaa. En muista mitään muuta, kuin nimet. Jotenkin olen ilmeisesti kanavoinut muistini nimiin, kun en muuta muista! :D 

34. Minulla on tosi paksut hiukset. Kun olin noin 4-vuotias, minun piti leikata hiukseni koska niistä tuli minulle kovat selkäkivut. 

35. Ällöksyn perhosia.

36. Minulla on jonkinlainen lievä hengityssairaus, joka saa hengitykseni raskautumaan.

37. Olen koukussa Youtubeen. Lempi vloggaajiani ovat mm. Tyler Oakley sekä Troye Sivan. 

38. Olen hyvin miellyttämishaluinen. Olen saanut muutamaan otteeseen kuulla olevani mielistelijä tai tekopirteä, mutta tuollaiset kommentit menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos!

39. Lempivärini on vaaleanpunainen ja ruskea yhdessä. Ei siis vaaleanpunainen eikä ruskea, vaan vaaleanpunainen JA ruskea. Toinen lempivärini on sähkönsininen.

40. Olen hirveän kalpea, enkä rusketu IKINÄ. Eipä se minua kyllä haittaakkaan.

41. Minulla on taipuisa selkä.

42. Rakastan ruokaa.



43. En ymmärrä ihmisiä, jotka häpeävät vanhempiaan. Mun vanhemmat on parhaita. <3

44. Lempielokuvani on Haikein terveisin ja p.s. I love you. Olen siis romanttisten komedioiden katselija. Myös kauhuelokuvat on kivoja.

45. Olen melko äänekäs, varsinkin tuttujen ihmisten seurassa.

46. Haluaisin oppia Italiaa paremmin.

47. Kuten aiemmin mainitsin, pidän hyvin tehdyistä kauhuelokuvista joissa on kunnon juoni. 

48. Unelma-ammattini on toimittaja.

49. Minulla on 15-vuotias isoveli.

50. Vasta eilen ymmärsin ettei ilmakitara ole soitin...

Huh! Siinä oli 50faktaa minusta. Toivottavasti tykkäsitte! :)


6 kommenttia:

  1. Siis sattuiko kun kaaduit/pyörryit kun sait rokotuksen?

    VastaaPoista
  2. Moi, Mä oon itse lievästikehitysvammaianen ja mulla on myös paljon kehitysvammaisia kavereita ja tietysti myös vammatomia kavereita. Niitä kehitysvammaisia kavereitani näen oikeastaan joka päivä.

    Oletko mietinyt mistä voisit saada kehitysvammaisia kavereita. Tässä olisi pari linkkiä sivuille joista sellaisia voisi saada. http://verneri.net/selko/ tai http://kaveripiiri.fi/ toi kaveripiiri on kehitysvammaliiton ylläpitämä palvelu joka on facebookin kaltainen mutta valvottu. katso esitely video.

    VastaaPoista