sunnuntai 16. maaliskuuta 2014

Penkin alle mennyt estetunti

(Pahoittelen kuvien kokoa, kamppailin ainakin tunnin niiden kanssa. Toivottavasti edes näkyy..)

Voi apua! Pojun entiset omistajat Eveliina&Katariina oli tänään moikkaamassa Pojua ja pitämässä mulle estetuntia. Olin hirveän innokkaalla ja hyvällä mielellä kunnes...

Heti kun pääsimme maneesiin, Poju steppaili hermostuneesti ja heitteli päätään. Selkäännousussa poni meinasi lähteä alta, kun yht'äkkiä tulikin kiire mennä maneesin toiseen päähän.

Verkkailin ponia ympyröillä käynnissä ja ravissa. Verkan aikana poni "säikähti" valehtelematta vähintään 15-kertaa milloin tuulta, milloin omaa kavionjälkeään  ja milloin estetolppaa. Kaiken kruunasi vielä se, että ilmeisesti juuri sinä aamuna maneesiin oltiin tuotu uutta hiekkaa ja ratsastaminen tuntui ihan järkyttävän raskaalta! Ihan kuin olisi itse umpihangessa tarponut. 


Jo hetken päästä minun piti heittää takki reunalle, kun tuli ihan järkyttävän kuuma! Sen jälkeen vähän helpottui ratsastaminen, mutta oli silti aika tukala ja nihkeä olo.

Kunnon taipumisien jälkeen ruvettiin ottamaan laukkaa. Mentiin molempiin suuntiin muutama laukkaympyrä. Minua opastettiin istumaan syvälle satulaan molemmille istuinluille. Olen aina tiedostanut tämän ongelman, mutta ehkä olen ollut vain liian laiska korjaamaan sitä. Nyt kyllä pitäs ottaa itteään niskasta kiinni ja ruveta tätä työstämään oikein kunnolla!


Muutaman onnistuneen ympyrän jälkeen ruvettiin hyppäämään. Siitä se sitten lähti...

Eve ja Kata laittoi minulle kahden esteen jumppasarjan joissa oli kahden askeleen välit (?) ja niiden jälkeen tuli yksi melko matala este. Estettä oli ilmeisesti tarkoitus korottaakin, mutta ei oikein viitsinyt lähteä korottamaan huonojen hyppyjen jälkeen.

Poju lähtikin vähän vedättämään mua, ja ei suostunutkaan menemään yli. Aina vaan tein uuden ympyrän ja kokeilin uudestaan.

                    "Ei sittenkään" 


                     Voi suloinen ! <3

   En istuntaani jaksanut keskittyä ollenkaan. Pelkästään esteiden ylittämiseen meni niin paljon energiaa.

Tunnista jäi vähän paha maku suuhun, mutta kuten edellisessa postauksessa sanoinkin,  aina ei voi mennä putkeen! 

-Lotta














2 kommenttia:

  1. korjaan! *kolmen esteen jumppasarja: innari (2 estettä, ei askeltakaan väliin) ja sitten kaksi laukka-askelta ja pysty ;) Ei aina voi sujua, ens kerralla sitten taas paremmin! :)

    VastaaPoista